انجمن علمی تعاون و رفاه اجتماعی

انجمن علمی دانشجویی تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن علمی تعاون و رفاه اجتماعی

انجمن علمی دانشجویی تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن علمی تعاون و رفاه اجتماعی

انجمن علمی-دانشجویی تعاون و رفاه اجتماعی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت دارد. این تارنما، شبکه اطلاع رسانی رسمی انجمن می‌باشد و اخبار و اطلاعات مرتبط با این حوزه در این تارنما قرار می‌گیرد.

سیاستگذاری اجتماعی چیست؟

سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱ ق.ظ

سیاستگذاری اجتماعی به معنای خاص، به معنای مطالعه سیاستگذاری اجتماعی است و وقتی به صورت عام به کار می‌رود، منظور سیاست یا سیاست‌های عمومی یا خاصی است که در زمینه امنیت اجتماعی،‌بهداشت، آموزش، مراقبت‌های اجتماعی و هر حوزه‌ی دیگری که به رفاه انسان مربوط باشد، می پردازد.

سیاستگذاری اجتماعی به مطالعه رفاه انسان، روابط اجتماعی ضروری برای دستیابی به رفاه و سیستم‌هایی که از طریق آنها می‌توان رفاه را ارتقاء داد، می‌پردازد.

سیاستگذاری اجتماعی موضوعی چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای است. در این رشته، شما به صورت هدفمند و اندیشمندانه، آنچه را که از علوم مختلف اجتماعی نیاز دارند به روشی عملگرایانه و خلاق بر می‌گیرید.

هدف سیاستگذاری اجتماعی حداکثر کردن فرصت‌های مردم برای زندگی خوب است. از این رو اساس سیاستگذاری اجتماعی، مباحث نظری و تعریف علمی زندگی خوب و ماهیت بنیادین نیاز انسان است.

منبع: کتاب سیاستگذاری اجتماعی،‌هارتلی دین، ترجمه عبدالله بیچرانلو، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، فصل اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی